logo auto-moto.pl
Masz dość swojego auta?   Sprzedaj je!

» DODAJ DARMOWE OGŁOSZENIE «
AUTO GIEŁDA     WARSZTATY, SKLEPY, USŁUGI     DLA KOMISÓW   REKLAMA   KONTAKT  
Twoja wyszukiwarka

Abarth na Międzynarodowym Salonie Samochodowym Paryż 2010
(29.09.2010  12:16)

Historia modyfikacji samochodów ze znakiem Skorpiona w logo ma dalszy ciąg: światowa premiera zestawu "esseesse" dla Abarth Punto Evo i Abarth 500C na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu. Poszerzenie oferty Abarth 500 hatchback o nowe kolory i nowe wyposażenie.
2010: rok sukcesów handlowych i konsolidacja działalności sportów motorowych.


Carlo Abarth lubił określać siebie jako "kreatora samochodów modyfikowanych a nie specjalnie przygotowanych". Nie przypadkiem swój pierwszy sukces handlowy zawdzięczał właśnie zestawowi modyfikującemu do Fiata Topolino, który pojawił się na rynku na początku lat pięćdziesiątych. Od tego czasu filozofia marki Abarth nie uległa zmianie: przetwarzać przedmioty specjalne w coś nadzwyczajnego.

Bazując na sukcesie odniesionym przez istniejące zestawy do modyfikacji (jeden Abarth 500 na trzy jest modyfikowany przy użyciu oficjalnego zestawu), marka ze Skorpionem w logo rozszerzyła swoją ofertę, przedstawiając, po raz pierwszy na świecie, w Paryżu, zestaw "esseesse" przeznaczony do nowych modeli Abarth 500C i Abarth Punto Evo, który służy do poprawy osiągów, obsługi i bezpieczeństwa, ale nie rezygnuje z niskiego poziomu emisji i niskiego zużycia paliwa.

Na stoisku będą znajdować się dwa samochody "esseesse", które idealnie obrazują ducha modyfikacji Abarth, który to wyraża się w substancji i w odpowiedniej estetyce. Zgodnie z tradycją marki i zapotrzebowaniem rynku samochody Abarth to miks sportowego, ale eleganckiego wyglądu oraz doświadczenia w zakresie bezpiecznej, ale sportowej jazdy. Punto Evo "esseesse" rozwija moc 180 KM, uzyskując wspaniałe osiągi: maksymalny moment obrotowy wynosi 270 Nm przy 3000 obr./min., maksymalna prędkość wynosi 216 km/h, samochód przyspiesza od 0-100 km/h w zaledwie 7,5 sekundy. Zestaw "esseesse" do 500C czyni kabriolet marki ze Skorpionem w logo prawdziwym sportowym samochodem z otwartym dachem (moc 160 KM, maksymalny moment obrotowy 230 Nm, maksymalna prędkość 209 km/h, przyspiesza od 0-100 km/h w zaledwie 7,6 sekundy).

Samochód Abarth Punto Evo "esseesse" jest prezentowany w kolorze Szary Campovolo. Nazwa ta przypomina lotnisko, dzisiaj nadal czynne, które znajduje się naprzeciwko historycznej siedziby firmy przy Corso Marche w Turynie. Tutaj młody Karl Abarth zaopatrywał się w lakier do swoich samochodów (właśnie Szary Campovolo) - dokładnie ten sam, którego używano do samolotów. Mówiąc konkretniej, prezentowany Abarth Punto Evo łączy ten szczególny kolor z charakterystycznym dla Abarth pasem oraz z odlewanymi obręczami 18'' o specjalnym kształcie "esseesse" w kolorze tytanowym. Wewnątrz wyróżniają się siedzenia "Abarth Corse by Sabelt" z poszyciem z czarnej skóry, które mają zdecydowanie sportowy kształt, oraz system nawigacji satelitarnej Abarth Blue&MeTM MAP wraz z Telemetrią, opracowaną wspólnie z Magneti Marelli.

Abarth 500C "esseesse" prezentuje natomiast eleganckie dwukolorowe połączenie Szary Campovolo i Szary Pista, z białą linią, która jednocześnie dzieli i łączy obie dusze samochodu: powyżej elegancja kabrioletu, poniżej osiągi prawdziwie sportowego samochodu z zestawem "esseesse". Ponadto 500C "esseesse" prezentowana jest z oryginalnym tłumikiem "Record Monza" (typu "dual mode" o zmiennym przeciwciśnieniu), który podkreśla dźwięk silnika przy obrotach powyżej 4.000 obr./min. i jak w przypadku Punto Evo, z systemem nawigacji satelitarnej Abarth Blue&MeTM MAP oraz Telemetrią.

Są to więc dwa różne modele, ale o jednej duszy, sportowej duszy Skorpiona, której przez te wszystkie lata udało się obudzić pasję u tysięcy kierowców z zamiłowaniem do wyzwań, do osiągów i do włoskiego stylu. Zresztą, jak głosi slogan reklamowy: "Więcej mocy dla twoich zmysłów ", w samochodzie Abarth wszystkie zmysły są pobudzone do maksimum. Percepcja jest dodatkowo wzmacniana przez dwa zestawy, które zapewniają jeszcze większe osiągi i emocje podczas jazdy. W skrócie, zestawy modyfikujące Abarth prezentują "empowerment" na najwyższym poziomie.

Paryska scena będzie również okazją do podziwiania kilku nowości opracowanych dla Abarth 500 hatchback. Na stoisku będzie prezentowany model w nowym kolorze Szary Record z wnętrzem w skórze koloru tytoniu i z super sportowymi odlewanymi obręczami kół ze stopu 17'', które mają 5 diamentowanych ramion i antracytowe tło.

Jest to połączenie sportowego charakteru i estetyki inspirowanej na dziedzictwie marki, która jeszcze raz zadowoli tych klientów, którzy szukają samochodu o wysokich osiągach ale jednocześnie eleganckiego.

Salon w Paryżu jest także okazją do zwrócenia uwagi na dwa filary modelu biznesowego Abarth: samochody drogowe i świat wyścigów. Do chwili obecnej sprzedano już około 1600 egzemplarzy Abarth Punto 500C i prawie 1300 egzemplarzy Abarth Punto Evo. Liczby te świadczą o tym, że te dwa samochody wzbudzają duże zainteresowanie i z pewnością przyczynią się do poprawy, już i tak bardzo dobrych, wyników, jakie uzyskiwane są przez tę markę od momentu rozpoczęcia jej sprzedaży aż do dzisiaj.

Wystarczy zauważyć, że od 2007 roku marka notowała stały wzrost sprzedaży, o czym świadczy prawie 28.000 sprzedanych samochodów w zakresie modeli Abarth Grande Punto oraz Abarth 500, oraz około 6000 zestawów poprawiających osiągi, przeznaczonych do tych modeli.

Wielki sukces odnosi także samochód Abarth 695 "Tributo Ferrari". Jest to najszybszy i wykazujący najwyższe osiągi samochód 500 w wersji drogowej, który powstał w wyniku współpracy marki ze Skorpionem w logo z marką z Maranello. Został on stworzony w oparciu o wartości, które są ważne dla obu firm, a są to: zamiłowanie do osiągów, wyścigowa dusza, troska o szczegóły i włoski styl.

W sprzedaży od lipca, ta specjalna, limitowana i numerowana seria zebrała już ponad 600 zamówień, z których ponad połowa pochodzi z takich krajów jak Wielka Brytania, Francja i Niemcy.

Te sukcesy handlowe możliwe były także dzięki nadzwyczajnej sieci dealerów oraz oficjalnych warsztatów przygotowawczych (jest to rzecz jedyna w swoim rodzaju, która rozszerza się na inne międzynarodowe rynki np. w Izraelu, na Cyprze, w Libanie, w Finlandii czy w Austrii).

W roku 2010 nastąpił także rozwój działalności sportowej marki ze znakiem Skorpiona w logo, która konsolidowała swą obecność tak w rajdach, jak i w wyścigach na torze we Włoszech i w Europie. W rajdach dwie oficjalne ekipy z sukcesem walczą w Mistrzostwach Włoch na Abarth Grande Punto S2000. Z kolei Abarth 500 w wersji RALLY zainicjowała zorganizowanie Trofeum Abarth 500 Rally Selenia. Do trofeów jednej marki Abarth 500 Selenia Italia i Abarth 500 Selenia Europe doszły w tym roku mistrzostwa zastrzeżone dla jednomiejscowych samochodów Formula Aci-Csai-Abarth. Zawody te zostały zorganizowane z myślą o młodych kierowcach, którzy mają możliwość pokazania się tu za kierownicą jednomiejscowego samochodu. W ten sposób mogą zdobyć doświadczenie bez ponoszenia dużych kosztów.

W 2011 r. nastąpi oczekiwany debiut samochodów jednomiejscowych w Europie podczas Mistrzostw Europy w Formule Abarth.

Ważne jest, że Abarth powraca na Salon Samochodowy w Paryżu ze stoiskiem wywierającym duży efekt wizualny, na którym światowe premiery i samochody aktualnie produkowane mieszają się, aby podkreślić, po raz kolejny, wyjątkowość marki na światowym rynku samochodowym. Idea projektowa, która inspirowała realizację przestrzeni, jest prostota: architektura nie używa języka do interpretacji marki, ale jest substratem służącym do uwydatnienia jej wartości. Abarth jest bohaterem, który pokazuje się publiczności z całym swoim światem, czysty, prosty i w swej maksymalnej istocie.

Ten wybór koncentruje uwagę na trzech nowych modeli Abarth, umieszczonych na dużej przestrzeni z trzema oświetlonymi powierzchniami. Centralnym elementem maszyny scenicznej jest wielki wyświetlacz LED, który spełnia rolę tła.

Pod szklaną posadzką są reprodukowane rysunki mechaniki Abarth, Są one idealnie wyeksponowane, widoczne dla wszystkich, tak, jak kiedyś miało to miejsce w przypadku samochodów z częściowo uniesioną tylną maską silnika.

inf. prasowa: Fiat Auto Poland


ABARTH - inne artykuły:
Abarth na Międzynarodowym Salonie Samochodowym Paryż 2010
29.09.2010  12:16







Copyright © 1999-2024   sauron.pl   Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kontakt: info@sauron.pl     
Integracja sensoryczna Wrocław · Pudełka plastikowe Producent · Test IQ