logo auto-moto.pl
AUTO GIEŁDA WIADOMOŚCI KONTAKT REKLAMA WARSZTAT KOMISY  
Twoja wyszukiwarka

Świetny występ Teodora Myszkowskiego podczas ostatnich polskich rund Porsche GT3 Cup Trophy
(09.09.2010  13:28)

9. i 10. runda wyścigów Porsche GT3 Cup Trophy były ostatnimi eliminacjami odbywającymi się w Polsce. Zacięty pojedynek rozegrał się między polskimi a słowackimi kierowcami.

W miniony weekend na Torze “Poznań” odbyły się 9. i 10. runda wyścigów Porsche GT3 Cup Trophy w ramach Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Reprezentacja kierowców Porsche tym razem wystąpiła
w mocno okrojonym składzie. Zabrakło Roberta Lukasa z Forch Racing startującego w tym czasie w eliminacjach Porsche Carrera Cup w Brands Hatch w Wielkiej Brytanii, a także Bartosza Opioły, który nie zdążył przygotować samochodu, po usterkach które wystąpiły w jego aucie w 7. rundzie na Slovakiaringu. Mariusz Miękoś walczył natomiast o tytuł Mistrza Polski jedynie w wyścigu długodystansowym.
Pozostali kierowcy rywalizujący w klasyfikacji Porsche GT3 Cup Trophy zafundowali widzom niezapomniane emocje i zaprezentowali świetną formę. Do startu w sobotnim wyścigu 9. rundy stanęli Teodor Myszkowski
z TeoMotors, Matej Konôpka z ARC Bratislava oraz Marcin Gawarecki z No Stress Motorsport. Walka była zacięta, szczególnie że dla kierowców to już jedna z ostatnich szans by umocnić lub poprawić swoje pozycje w klasyfikacji. Okazję wykorzystał Teodor Myszkowski, który w całym wyścigu nie oddał prowadzenia ani na moment i dowiózł do mety komplet punktów w klasyfikacji Porsche GT3 Cup Trophy. Drugi na mecie, młody Matej Konôpka nie miał szans na walkę z Polakiem i charakterystyczne skrzydło samochodu Myszkowskiego przez większą część sprintu oglądał tylko na końcu długiej prostej startowej. Na trzeciej pozycji na mecie zameldował się Marcin Gawarecki ze stratą jednego okrążenia do zwycięzcy i zgarnął sześć punktów. Ostatecznie po sobotnim wyścigu pierwsze miejsce na podium zajął Teodor Myszkowski, drugi wśród Porsche był Matej Konôpka a na trzeciej pozycji uplasował się Marcin Gawarecki.
- To był bardzo dobry i interesujący wyścig. Niestety, przez to, że skupiłem się na rywalizacji z innym kierowcą, nie miałem szans by nawiązać podczas tych 15 kółek jakąkolwiek walkę z Teodorem - powiedział młody Słowak po sobotnim wyścigu.

Po niedzielnych kwalifikacjach do 10. rundy Teodor Myszkowski wywalczył swym Porsche 997 GT3 Cup znakomitą drugą pozycję startową w klasyfikacji generalnej oraz pierwsze miejsce spośród Porsche, wyprzedzając mocniejszego RSR’a Słowaka Miro Konôpki. Już samo ustawienie do tej eliminacji zapowiadało niezwykle ciekawy wyścig. Początek 10. rundy przyniósł szczególne emocje. Ruszający z drugiej pozycji poznaniak, wykorzystał opóźniony start kierowcy Ferrari by wyprzedzić go już na prostej Start-Meta i objąć prowadzenie w całym pierwszym okrążeniu. Jadący z ogromną precyzją Teodor Myszkowski pokonywał kolejne zakręty, dystansując z niezwykłą klasą rywali jadących mocniejszymi samochodami. Dopiero na drugim kółku Maciejowi Stańco udało się wślizgnąć przed Porsche do wewnętrzej zakrętu i odskoczyć Teodorowi na sporą odległość. W tym momencie rozpoczął się jednak najbardziej emocjonujący pojedynek między Polakiem w 997 GT3 Cup a jadącym tuż za nim Słowakiem w 997 GT3 RSR, trwający przez resztę wyścigu. Na niczym niezagrożonej trzeciej pozycji wśród Porsche jechał Matej Konôpka w swym 997 GT3 Cup. Marcin Gawarecki, który do wyścigu wystartował z depo dopiero po trzecim okrążeniu, nie ukończył biegu z powodów technicznych
i po siódmym kółku zdecydował się zjechać do pit-lane. Tymczasem Miro Konôpka w 997 GT3 RSR nadrabiał różnicę i od Polaka dzieliły go zaledwie sekundy. Teodor Myszkowski, chociaż miał świadomość przewagi rywala, nie dał się zastraszyć i do końca jechał perfekcyjnie nie popełniając nawet najmniejszego błędu, który mógłby dać czujnemu konkurentowi szansę na objęcie prowadzenia. Ku wielkiej radości zgromadzonych widzów Polak przeciął metę o 0,4 sekundy przed Słowakiem. Matej Konôpka zameldował się wśród Porsche trzeci.

- Któryś z samochodów naniósł żwir w zakręcie - opowiadał po wyścigu rozpromieniony Teodor - co udało mi się w porę zauważyć i ominąć, jednak jadący za mną Miro zbyt późno się zorientował i odpuścił, dzięki czemu zyskałem większy dystans do niego. To był świetny wyścig i prawdziwa walka. ogromnie się cieszę, że udało mi się pokonać tak dobrego kierowcę i to w lepszym samochodzie - dodał na koniec.

- Teodor jest niesamowicie opanowany i świetnie technicznie jeździ - komplementował rywala po walce Miro Konôpka - Dla takich rund jak dzisiejsza warto się ścigać. Raz on jest lepszy, raz ja. To właśnie są prawdziwe wyścigi i emocje - podsumował.

Po zdobyciu przez Teodora Myszkowskiego kompletu punktów w obu eliminacjach jego pozycji lidera
w klasyfikacji generalnej nie może już zagrozić żaden z kierowców. Mimo to Teodor zapowiedział start w Brnie
i walkę do ostatnich okrążeń. Bardzo ciekawie może natomiast wyglądać rywalizacja o drugie miejsce
w klasyfikacji generalnej Porsche GT3 Cup Trophy, bo szansę na tytuł wicemistrza ma aż sześciu kierowców.

Prosta startowa Toru “Poznań” ma długość 560 m i szerokość 12 m. Wyścigi Porsche GT3 Cup Trophy odbywały na pętli o długości 4083 m i tym razem oba sprinty były rozegrane na piętnastu okrążeniach.

Klasyfikacja generalna Porsche GT3 Cup Trophy po 10. rundach (wyniki nieoficjalne)
1.Teodor Myszkowski 86 pkt
2.Robert Lukas 36 pkt
3.Marcin Gładysz 31 pkt
4.Stefan Biliński 30 pkt
5.Zdeno Mikuláško 26 pkt
6.Mariusz Miękoś 25 pkt
7.Matej Konôpka 20 pkt
8.Marcin Gawarecki 16 pkt.
9.Bartosz Opioła 14 pkt
10.Radosław Kordecki 9 pkt
11. Miro Konôpka 8 pkt.
12.Kalman Bodis 7 pkt
13. Zoltan Perenyi 4 pkt
14. Paweł Kowalski 3 pkt.
15. Gregor Zsigo 3 pkt.
16. Bela Szamosvari 2 pkt.
17. Mieczysław Błaszczyński 0 pkt.

Porsche GT3 Cup Trophy (15 okrążeń) sobota (wyniki nieoficjalne)
1.Teodor Myszkowski (PL) Porsche 997 GT3 24:24.609
2.Matej Konôpka (SK) Porsche 997 GT3 24:51.025
3.Marcin Gawarecki (PL) Porsche 997 GT3 Cup + 1 okrążenie

Porsche GT3 Cup Trophy (15 okrążeń) niedziela (wyniki nieoficjalne)
1.Teodor Myszkowski (PL) Porsche 997 GT3 24:15.567
2.Miro Konôpka (SK) Porsche 997 GT3 RSR 24:15.998
3.Matej Konôpka (PL) Porsche 997 GT3 Cup 25:15:530
4.Marcin Gawarecki (PL) Porsche 997 GT3 [NU]

***
Wyścigi Porsche GT3 Cup Trophy to nowa klasyfikacja, która docelowo ma uzyskać rangę GT3 Challenge Central Europe na wzór podobnych serii rozgrywanych m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Skandynawii, Turcji czy Japonii. W zawodach biorą udział profesjonalnie przygotowane samochody Porsche 911 GT3 Cup obu generacji (996 i 997). Partnerami imprezy są Michelin Polska, ExxonMobil i Orlen, dostawca paliwa marki Verva.

W tegorocznym kalendarzu zawodów GT3 Cup Trophy znajdują się już ostatnie w tym sezonie eliminacje na czeskim torze Brno (24-26 września). Swoją obecność zapowiedzieli już kierowcy z Polski, Słowacji i Czech.



inf. prasowa: KPI Sports Cars Sp. z o.o.


PORSCHE - inne artykuły:
Porsche 911 Carrera zdobyło “red dot award: product design 2012”
06.05.2012  17:40

Nowa Panamera S Hybrid
17.02.2011  09:24

Lekki samochód o wybitnie sportowych ambicjach
17.11.2010  14:58

Teodor Myszkowski zwycięzcą klasyfikacji Porsche GT3 Cup Trophy
29.09.2010  17:24

Czwarta edycja sportowej legendy: nowe Porsche 911 Speedster
21.09.2010  19:16

Carrera GTS: jeszcze bardziej sportowe Porsche 911
16.09.2010  11:18

Boxster Spyder uznany za “najlepiej prowadzące się auto w Ameryce”
14.09.2010  13:44

Świetny występ Teodora Myszkowskiego podczas ostatnich polskich rund Porsche GT3 Cup Trophy
09.09.2010  13:28

Światowa premiera w Genewie: nowa, najmocniejsza wersja Porsche 911
10.02.2010  19:29

Światowa premiera Boxstera Spyder w Los Angeles
10.11.2009  15:16







Copyright © 1999-2018 strony www, pozycjonowanie, Google AdSense, Sitemap Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kontakt: biuro@auto-moto.pl      Reklamuj się w Auto-moto.pl !!


Integracja sensoryczna Wrocław · Bramy garażowe Wrocław · Ogrodzenia Wrocław
Pudełka plastikowe Producent · Test IQ